Monday, February 8, 2010

All we ever do is say goodbye

Stockholm, Sverige.

Nu är jag på väg, på riktigt!
Sitter med en kopp te på Arlanda och försöker fördriva tiden. Planet som ska ta mig till andra sidan jorden lyfter 09.00 imorgon. Jag har fortfarande inte fattat det. Jag undrar om jag kommer att förstå det ens när jag kliver av planet i värmen på flygplatsen i San José...

Nu är det dags att säga hejdå.
Hejdå till vardagsrutiner och gråmulet väder. Hejdå köldeksem och torra händer, oplogade vägar och ultrabussar. Hejdå till måsten och kassa pass (jo, det ska vara särskrivet). Hejdå blekhet och vinterjacka. Hejdå tristess och Umeås uteliv. Hejdå familj och vänner. Hejdå trygghet.

Men jag får också säga hej.
Hej Costa Rica. Hej värme. Hej äventyr. Hej livet!
All we ever do is say goodbye. But sometimes that's exactly what you need.

Med det sagt vill jag bara dunka mig själv i ryggen och önska lycka till, innan jag går och lägger mig i fosterställning på en bänk.
Over and out.

1 comment: